Reisdagboek

Dag 1 – 11 april

In de ochtend begon onze reis eindelijk. Met veel enthousiasme vertrokken we vanuit Borne met de trein naar Schiphol, klaar voor onze reis naar Bologna.

Aangekomen op Schiphol stond het vliegtuig naar Bologna op ons te wachten en kon de reis nu echt beginnen. Wij konden niet wachten om aan deze culinaire ervaring te beginnen en alles wat de stad te bieden had te ontdekken.

Toen we ‘s middags in Bologna aankwamen, gingen we naar het hotel om onze bagage af te geven en in te checken. Eenmaal gesetteld, besloten we om het historische centrum van de stad te verkennen met een korte wandeling. Nadat we waren ondergedompeld in de levendige sfeer van Bologna, genoten we van een aperitief gevolgd door een biertje.

En om de avond perfect af te sluiten, hadden we een diner in Ristorante Casa Altebella, waar we genoten van de traditionele Bolognese keuken.

Dag 2 – 12 april

De dag begon met een ontbijtje in het hotel. Na het ontbijt gingen we naar Renazzo voor een bezoek aan de fabriek van Gianni Negrini, een van onze vertrouwde leveranciers.

Het fabrieksbezoek was erg interessant, waardoor we het proces van de productie van hoogwaardige vleeswaren die ons bedrijf aan onze klanten aanbiedt, beter konden begrijpen.

Na het bezoek hadden we de gelegenheid om de producten van Negrini te proeven.

Terug in Bologna besloten we voor een ‘streetfood’-lunch te gaan bij Altero, waar we de beroemde pizza hebben geproefd.

‘s Middags brachten we tijd door met het verkennen van het stadscentrum van Bologna, waar we ons onderdompelden in de rijke cultuur van de stad.

We sloten de dag af met een aperitief op een terrasje, gevolgd door een heerlijk diner bij Osteria Buca delle Campane. Daar hebben we ons laten verwennen met traditionele gerechten, omringd door een unieke historische sfeer.

Dag 3 – 13 april

Onze laatste dag in Bologna, maar daarom niet minder spannend! Na weer een smakelijk ontbijt gingen we naar de basiliek van San Luca. Eenmaal boven aangekomen, bood de omgeving ons een prachtig uitzicht over de stad. En de fanatiekelingen van de groep gingen door voor een wandeling door de bekende portici-route richting de stad.

Tussen de middag lunchten we bij Ristorante Vito, waar we nog een keer konden genieten van het Bolognese eten. Het was een smakelijke afsluiter van onze reis!

Aan het einde van de middag was het weer tijd om terug te gaan naar Nederland, met een schat aan herinneringen aan een fantastische reis. Met een glimlach op ons gezicht begonnen we aan de reis naar huis, vol dankbaarheid voor de ervaringen die we hadden opgedaan in het prachtige Bologna.